Wednesday 10 January 2018

SEBELUM MENERIMA PINANGAN, FIKIR 5 PERKARA INI DAHULU!!

Image result for sebelum menerima lamaran

Kahwin bukannya satu perkara yang mudah. Bukannya satu perkara yang boleh dibuat main main.. Yela, kita kahwin kalau boleh nak sekali je seumur hidup.. Justeru itu, untuk terima pinangan orang pun kita kena fikirkan betul betul sebelum menerima sebarang pinangan mana mana pihak.. Pastikan check 5 perkara ini dahulu !!


1) Pegangan Agama

Selidik dahulu latar belakang keluarga terutama sekali bab agama.. Jika dia jenis ringan dalam bab menunaikan ibadat terutama sekali solat 5 waktu, maka sudah pasti pegangan agamanya kukuh.

Related image



2) Kerjaya dan Kewangan

Lihat kerjayanya. Jika dia tiada pekerjaan tetap, lihat pada cara si dia memperoleh pendapatan setiap bulan. Bukannya admin nak ajar korang jadi mata duitan, cuma suami mencari nafkah kepada kamu dan juga anak anak nanti. Jika si dia tidak mempunyai pendapatan yang tetap lepastu tidak bekerja.. Bayangkan bagaimana kehidupan selepas berkahwin nak nak lagi bila dah mempunyai anak. Bagaimana masa depan anda serta anak anak nanti? Sebaiknya selidik terlebih dahulu pekerjaannya serta pendapatannya.

Image result for kerjaya dab kewangan


3) Kesihatan

Bab kesihatan pun penting juga. Terutamanya bab merokok. Adakah si dia merokok? Jika merokok, tahap manakah si dia berada.. Tegarkah si dia?? Bab yang nie pun penting sebab faktor ini akan mempengaruhi kesihatan bakal anak anak kita nanti.

Image result for si dia merokok


4) Hubungan Dengan Keluarga

Orang yang selalu menjaga hubungan dengan keluarga selalunya kehidupannya lebih bahgia. Berbanding dengan orang yang hubungan huru hara.. Adik beradik pula selalunya bergaduh. Asyik berbalah satu sama lain. Jadinya, pilihlah si dia yang dalam kalangan keluarganya tenteram dan damai.

Related image

5) Ada Wawasan

Seseorang yang mempunyai wawasan dalam hidupnya, maka kehidupannya lebih sempurna dan terjamin. Bukannya admin suruh cari yang ada wawasan.. Cumanya, biarlah si dia itu jenis yang memikirkan masa depan serta memikirkan apa yang bakal anda berdua tempuhi. Misalnya lepas kahwin, memikirkan mana tempat nak duduk, perancangan berapa orang anak yang mahu dimiliki, perancangan pembelian insurans untuk keluarga terutama untuk anak-anak dan hal hal lain yang berkaitan dengan urusan keluarga.

Related image



NAK TAK KALAU KAMI TAJA MAJLIS PERKAHWINAN ANDA BERNILAI RM5,000??

No automatic alt text available.

.
.
.

Untuk bakal pengantin kat luar sana jangan lepaskan peluang yang paling meriahh ini. Yang penting anda pilih MAHLIGAI IMPIAN sebagai perunding perkahwinan anda !!! Kenapa perlu pilih kami? Jawapannya ada di bawah :
.

.
PAKEJ MELETOP  

 
                         ðŸ”¥ Pakej Prestige RM 15.80 (DISKAUN RM2000)
🔥 Pakej Majestic RM 28.80 (DISKAUN RM4000)
🔥 Pakej Royale RM36.80 (DISKAUN RM5000) 



Related image.

.KEISTIMEWAAN KAMI :


 - Mempunyai 5 cawangan terbesar di Malaysia

 - Pilihan Utama Katering Untuk Fashion Show Hatta Dolmat
 - One Stop Centre

 - Norman Hakim & Memey Suhaiza sebagai DUTA kami

 - Kami syarikat SDN BHD dan sudah berpegalaman menjayakan 7,000 majlis perkahwinan.
.
.
Antara testimoni dari pelanggan yang kami sayangi..

Nur Adibah (23/12/2017 - Pakej Prestige) 
"Terima kasih kerana menguruskan majlis saya. Makanan semua sedap, pelamin cantik,khemah on time, baju pengantin pun menepati apa yang kitorg nak. Makanan pun cukup siap terlebih lagi boleh bawak berkat. Thanks sgt team Mahligai Impian sebab menjayakan kitorg punya majlis. Hopefully korang punya team dikenali dan success"

 Kharudin ( 24/12/2017 - Pakej Majestic )
" Assalamualaikum, maaf lambat balas. Lepas kenduri hari tu sibuk memanjang. Ni baru lega sikit boleh rehat. Nak bagitahu ni, hari tu kenduri servis memang sangat-sangat bagus, semuanya tip-top. Makanan pula memang sangat-sangat sedap. Memang tak rugi langsung ambil catering Mahligai Impian. Apa yang saya nak semua dapat. Terima kasih kepada team Mahligai Impian sebab banyak melayan dan memenuhi kehendak kami. Memang saya akan recommendkan kepada kawan-kawan dan saudara-mara yang lain. Saya doakan semoga Mahligai Impian terus maju dan berjaya." 

Puan Sofea ( 23/09/2017 - Pakej Royale )
" Alhamdulillah, semua okey, berjalan lancar dan servis terbaik! Akak nak bagi kredit kepada yang incharge majlis pada hari tu sebab semuanya under control. Sepanjang majlis semua okey. Akak nak bagi 5 bintang. Makanan semua puas hati dan sedap. Ramai yang bertanya ambil katering dari mana. Dan akak nampak ramai yang ambil pamphlet Mahligai Impian. Terima kasih Mahligai Impian, semoga Mahligai Impian terus efficient dan success. 
.
.
Testimoni-testimoni lain :
.
Apa tunggu lagi? Hari ini, Offer ni memang ada kekosongan, tapi esok belum tahu dijamin ada. Sekarang kami terima tempahan bertali arus.
Pelbagai promosi gempak & peraduan menarik menanti anda ! Sila tinggalkan no telefon anda di ruang komen atau hubungi terus pakar perunding perkahwinan kami : -
📞📞📞📞📞📞📞📞📞📞📞📞📞📞
011 – 39297949
011 – 39297949

No comments:

Post a Comment